DUO Bewindvoering helpt!

Budgetbeheer

Heeft u moeite met het beheren van uw inkomsten en uitgaven? Budgetbeheer kan dan een oplossing zijn.

Voor veel mensen is het herkenbaar: moeilijke brieven en formulieren van instanties, de rekeningen stapelen op en u heeft steeds minder zicht op uw budget. DUO Bewindvoering kan u helpen uw financiële zaken weer op orde te krijgen.

Met de zogenoemde beheerrekening dragen wij zorg voor de betaling van vaste lasten, uw wekelijkse huishoudgeld en eventuele schuldaflossingen. Alle inkomsten en uitgaven leggen we vast in een budgetplan. Daarnaast wordt er een bedrag gereserveerd voor betalingen die incidenteel plaatsvinden zoals waternota of een nota voor het eigen risico en voor onvoorziene uitgaven. Door middel van budgetbeheer proberen we te voorkomen dat er schulden ontstaan of dat aanwezige schulden nog verder oplopen.

Een voorwaarde voor goed budgetbeheer is een goede samenwerking en communicatie met uw budgetbeheerder.

De gemaakte afspraken leggen we vast in een overeenkomst. Budgetbeheer is (meestal) van tijdelijke aard. Het stopt wanneer uw financiën weer op orde zijn en u weer in staat bent uw eigen financiën te beheren. U kunt er uiteraard voor kiezen van deze dienstverlening gebruik te blijven maken. Einde budgetbeheer kan schriftelijk bij ons worden ingediend. Wanneer u daarvoor kiest, hanteren wij een opzegtermijn van 1 maand.

r

Nu hulp nodig?

Bel: 0592 870304

We kunnen ons voorstellen dat u nog met vragen zit! Aarzel niet en neem gerust contact met ons op.

Nu hulp nodig?

Bel: 0592 870304

We kunnen ons voorstellen dat u nog met vragen zit! Aarzel niet en neem gerust contact met ons op.

Stappenplan

Stap 1
Stap 1

Inplannen Intake

Nadat we uw aanmelding hebben ontvangen maken we binnen een week een afspraak op ons kantoor of bij u thuis.
Stap 2
Stap 2

Intakegesprek

In dit intakegesprek gaan we nader kennis met elkaar maken. We bespreken uw huidige situatie en zullen deze in kaart brengen. Tevens zullen we mogelijke oplossingen met u bespreken.
Stap 3
Stap 3

Opstarten dienstverlening

Na uw akkoordverklaring zullen wij contact opnemen met de benodigde instanties en in het geval van beschermingsbewind deze verzoeken namens u de post en facturen naar ons toe te sturen.
Stap 4
Stap 4

Uitvoering

Wanneer het inkomen van u bij ons is binnengekomen gaan wij over tot de betaling van de facturen. Uiteraard nemen we dan ook contact op met u zodat u op de hoogte bent van de status. Voor vragen kunt u altijd bij ons terecht.
Stap 5
Stap 5

Evaluatie

We kunnen ons voorstellen dat u behoefte heeft aan een tussentijdse evaluatie van uw situatie. Uiteraard kunt u altijd bellen en mailen tijdens onze kantooruren. Desgewenst komen we ook bij u thuis.

Beëindiging

Is uw situatie opgelost en wilt u het proberen uw financiën zelf te regelen kan dit natuurlijk altijd. We helpen en adviseren u hoe dit het beste in gang gezet kan worden. Ook bieden wij graag nog nazorg zodra u zelf weer uw financiën gaat beheren.