DUO Bewindvoering helpt!

Bewindvoering

Bewindvoering is bedoeld voor mensen die door diverse omstandigheden niet meer in staat zijn hun eigen financiën te regelen. Ook zorgt beschermingsbewind ervoor dat onderen geen misbruik meer kunnen maken van de situatie.

Het is belangrijk dat geldzaken goed geregeld zijn. DUO Bewindvoering beheert al uw inkomsten en zorgt ervoor dat uw vaste lasten op tijd betaald worden. Ook vragen wij voorzieningen aan die het inkomen kunnen verhogen.

Bij een problematische schuldsituatie welke niet met betalingsregelingen op te lossen is, wordt hulp ingeschakeld bij uw Gemeente.

De werkzaamheden van een bewindvoerder bestaan o.a. uit:

  • Een uitgebreid intakegesprek waarin wij bespreken wat u kunt verwachten gedurende de bewindvoering.
  • Opstellen van een overzichtelijk budgetplan. Hierin zullen uw inkomsten, uitgaves en reserveringen in balans zijn. Het maken van nieuwe schulden kan niet en er zullen daarom soms uitgaves moeten verdwijnen.
  • Uw bewindvoerder draagt zorg voor de afhandeling van uw post.
  • Periodiek zal weekgeld overgeboekt worden naar uw leefgeldrekening. Daarbij proberen wij rekening te houden met uw wensen en mogelijkheden.
  • Uw inkomsten worden gestort op een zogenaamde beheerrekening. Vanuit deze rekening worden uw vaste losten betaald.
  • Aanvragen van voorliggende voorzieningen zoals huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget, kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschapsheffingen, aanvragen van een uitkering.
  • Belastingaangifte box I over het laatste jaar. Het treffen van enkele betalingsregelingen bij niet-problematische schulden.
  • Inzage middels Onview op uw beheerrekening. De mutaties worden dagelijks tot en met een dag ervoor ingelezen.
  • Wij verstrekken u inloggegevens zodat u inzicht krijgt in de betalingen de wij voor u hebben verricht. De link vindt u op meerdere plaatsen op de website.
  • Het opmaken en indienen van de rekening en verantwoording aan hot einde van het jaar aan de rechtbank.
r

Nu hulp nodig?

Bel: 0592 870304

We kunnen ons voorstellen dat u nog met vragen zit! Aarzel niet en neem gerust contact met ons op.

Nu hulp nodig?

Bel: 0592 870304

We kunnen ons voorstellen dat u nog met vragen zit! Aarzel niet en neem gerust contact met ons op.

Stappenplan

Stap 1
Stap 1

Inplannen Intake

Nadat we uw aanmelding hebben ontvangen maken we binnen een week een afspraak op ons kantoor of bij u thuis.
Stap 2
Stap 2

Intakegesprek

In dit intakegesprek gaan we nader kennis met elkaar maken. We bespreken uw huidige situatie en zullen deze in kaart brengen. Tevens zullen we mogelijke oplossingen met u bespreken.
Stap 3
Stap 3

Opstarten dienstverlening

Na uw akkoordverklaring zullen wij contact opnemen met de benodigde instanties en in het geval van beschermingsbewind deze verzoeken namens u de post en facturen naar ons toe te sturen.
Stap 4
Stap 4

Uitvoering

Wanneer het inkomen van u bij ons is binnengekomen gaan wij over tot de betaling van de facturen. Uiteraard nemen we dan ook contact op met u zodat u op de hoogte bent van de status. Voor vragen kunt u altijd bij ons terecht.
Stap 5
Stap 5

Evaluatie

We kunnen ons voorstellen dat u behoefte heeft aan een tussentijdse evaluatie van uw situatie. Uiteraard kunt u altijd bellen en mailen tijdens onze kantooruren. Desgewenst komen we ook bij u thuis.

Beëindiging

Is uw situatie opgelost en wilt u het proberen uw financiën zelf te regelen kan dit natuurlijk altijd. We helpen en adviseren u hoe dit het beste in gang gezet kan worden. Ook bieden wij graag nog nazorg zodra u zelf weer uw financiën gaat beheren.