Budgetcoaching door de specialisten van
DUO Bewindvoering

Budgetcoaching

Budgetcoaching zorgt ervoor dat jij je administratie weer op orde krijgt. Veel mensen vinden dit lastig en daarom denken wij graag met je mee en kijken of alles goed gaat. Met onze budgetcoaching bieden wij je graag de helpende hand. 

Het budgetcoaching traject bestaat uit een aantal zaken:

  • Een 1e huisbezoek waarin we kennismaken met u en waarin u kunt aangeven waarmee u precies hulp nodig heeft. We kijken of hulp door de budgetcoach de juiste oplossing voor u is of dat u misschien andere hulp nodig heeft. Het is de bedoeling dat u zelf uw administratie gaat bijhouden en dat wij u hierbij gaan ondersteunen en u tips geven.

Wanneer wij u kunnen coachen met uw financiële situatie en u heeft een goed gevoel bij ons dan stellen we een overeenkomst op en nemen we het plan van aanpak met u door.

  • Een 2e huisbezoek waarin we het gemaakte plan van aanpak verder vorm gaan geven. Er wordt samen met u een ‘budgetplan’ (overzicht van inkomsten en uitgaven) gemaakt en gekeken of we uw inkomsten kunnen verhogen (bijvoorbeeld door het aanvragen van toeslagen) en uw uitgaven kunnen verlagen (door kritisch te kijken of u eventueel kunt bezuinigen). We zetten samen met u alles op een rijtje, zodat u weer overzicht heeft. Wanneer u schulden heeft kijken we samen of er ruimte is om deze schulden af te lossen, we helpen u om contact te zoeken en een regeling te treffen met schuldeisers.
  • Maandelijks komen we bij u thuis om samen met u de administratie door te nemen en u advies te geven als zich problemen voordoen. Dit kan voor een aantal maanden, maar ook voor langere tijd. Dit wordt samen met u besproken.

Plan van aanpak:

  • U verzamelt alle gegevens over uw inkomsten en uitgaven, schulden, belasting etc.
  • U vult deze gegevens in op een formulier
  • U verzamelt bankafschriften en overige financiële stukken
  • U vraagt een DigiD aan indien u deze niet heeft (voor het opvragen van gegevens)
  • U maakt een lijst van zaken waar u moeite mee heeft en welke vragen u voor ons heeft
  • U maakt een afspraak met ons voor het 2e huisbezoek als u alle gegevens bij elkaar heeft
r

Nu hulp nodig?

Bel: 0592 870304

We kunnen ons voorstellen dat u nog met vragen zit! Aarzel niet en neem gerust contact met ons op.

Nu hulp nodig?

Bel: 0592 870304

We kunnen ons voorstellen dat u nog met vragen zit! Aarzel niet en neem gerust contact met ons op.

Stappenplan

Stap 1
L
Stap 1

Inplannen Intake

Nadat we uw aanmelding hebben ontvangen maken we binnen een week een afspraak op ons kantoor of bij u thuis.
Stap 2
L
Stap 2

Intakegesprek

In dit intakegesprek gaan we nader kennis met elkaar maken. We bespreken uw huidige situatie en zullen deze in kaart brengen. Tevens zullen we mogelijke oplossingen met u bespreken.
Stap 3
L
Stap 3

Opstarten dienstverlening

Na uw akkoordverklaring zullen wij contact opnemen met de benodigde instanties en in het geval van beschermingsbewind deze verzoeken namens u de post en facturen naar ons toe te sturen.
Stap 4
L
Stap 4

Uitvoering

Wanneer het inkomen van u bij ons is binnengekomen gaan wij over tot de betaling van de facturen. Uiteraard nemen we dan ook contact op met u zodat u op de hoogte bent van de status. Voor vragen kunt u altijd bij ons terecht.
Stap 5
L
Stap 5

Evaluatie

We kunnen ons voorstellen dat u behoefte heeft aan een tussentijdse evaluatie van uw situatie. Uiteraard kunt u altijd bellen en mailen tijdens onze kantooruren. Desgewenst komen we ook bij u thuis.
L

Beëindiging

Is uw situatie opgelost en wilt u het proberen uw financiën zelf te regelen kan dit natuurlijk altijd. We helpen en adviseren u hoe dit het beste in gang gezet kan worden. Ook bieden wij graag nog nazorg zodra u zelf weer uw financiën gaat beheren.